header-photo

World Tango Festival - Tourism - Buenos Aires - Argentina

From 16 to August 30, 2011, the City saw tango with Tango Buenos Aires Festival and 2011 World Cup, which Argentina is a classic.

Organized by the Ministry of Culture of the Autonomous City of Buenos Aires, This tournament is the most important international event dedicated to the Tango danced. The World Dance Festival and the event is the greatest international impact tango. Thousands of dancers and audiences around the world come to the City to participate and experience the various activities offered at this event that the date has already enshrined in August.

The event takes place in three stages: Qualifying, Semi and Final, each of which is evaluated by a qualified jury. In the semifinal stage winning couples joined in previous competitions held in cities across the country and the world. The Final is a great festival with the participation of the most important figures of the tango in an event each year is increasing its mass.

Tango Buenos Aires synthesizes a passion that increases year after year his followers not only in Argentina but also in the world and strengthens the commitment to the historical and projected growth of Tango in all its expressions.

The growth projection and importance of Tango in the world has achieved such magnitude that in December 2009 was declared the Intangible Cultural Heritage of Humanity by the Intergovernmental Committee of UNESCO. Similarly, and since February 2010, the Tango has an official and exclusive room in the City of Buenos Aires: the "Teatro de la Ribera" in the neighborhood of La Boca. There all the programming is devoted exclusively to the music of Buenos Aires, with milongas, shows, classes and exhibitions.

More info at: www.tangobuenosaires.gob.ar

Feel like travel by mouse?
www.tripin.travel

Festival y Mundial de Tango en Buenos Aires - Turismo - Argentina

Del 16 al 30 de agosto de 2011, la Ciudad se viste de tango con el Tango Buenos Aires Festival y Mundial 2011, que ya es un clásico argentino.

Organizado por la Secretaría de Cultura de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires, es el evento internacional más importante dedicado al Tango Bailado. El Festival y Mundial de Baile es el evento tanguero de mayor repercusión internacional. Miles de bailarines y público de todo el mundo llegan a la Ciudad para participar y vivir las diversas actividades que ofrece este evento que tiene ya su fecha consagrada en el mes de agosto.

El certamen se desarrolla en tres etapas: Clasificatorias, Semifinales y Final, cada una de las cuales es evaluada por un jurado calificado. En la etapa Semifinal se suman las parejas ganadoras en las competencias previas llevadas a cabo en distintas ciudades del país y del mundo.
La Final es una gran fiesta que cuenta con la participación de las más importantes figuras del tango en un evento que cada año va incrementando su masividad.
Tango Buenos Aires sintetiza una pasión que año tras año incrementa sus seguidores no solo en Argentina sino también en el mundo y fortalece el compromiso con el patrimonio histórico, el crecimiento y la proyección del Tango en todas sus expresiones.
El crecimiento, proyección e importancia del Tango en el mundo ha logrado una magnitud tal, que en diciembre de 2009 fue declarado Patrimonio Cultural Inmaterial de la Humanidad, por decisión del Comité Intergubernamental de la UNESCO. Del mismo modo y desde febrero de 2010 el Tango tiene una sala oficial y exclusiva en la Ciudad de Buenos Aires: el “Teatro de la Ribera”, en el barrio de La Boc
a. Allí toda la programación está dedicada exclusivamente a la música porteña, con milongas, shows, clases y exposiciones.

Para ver la nota completa, hace click aqui!

Mas info en: www.tangobuenosaires.gob.ar

Animate a viajar en mouse